Tibro Trafikskola utbildar på körkortsbehörigheterna:

• C (tung lastbil)
  • CE (tung lastbil med tungt släp)

Alla körlektioner samt körprov genomförs i Skövde.

Tibro Trafikskola genomför yrkesutbildningar:

• Yrkesförarutbildning Lastbil
  • C-körkort: rikttid 30 dagar.
  • CE-körkort: rikttid 15 dagar.
  • YKB Grund 140 timmar: rikttid 18 dagar
  • YKB Grund 280 timmar (deltagare under 21 år): rikttid 35 dagar.

I vissa fall förekommer även kompletterande utbildning som till exempel truck, ADR, fordonsmonterad kran, arbete på väg och tempererade transporter. Efter det att en deltagare klarat sitt körkort och sin YKB är det dags för mängdträning.

• Mängdträning för behörighet C: 15 dagar. Mängdträning för behörighet CE: 10 dagar.

Observera att denna kurs inte går att boka genom trafikskolan. Orsaken till detta är att en yrkesförarutbildning som anordnas av Arbetsförmedlingen, enbart kan bokas av dem.

För att få gå en yrkesförarutbildning måste du vara inskriven på Arbetsförmedlingen som arbetssökande. Är du intresserad av att få gå en yrkesförarutbildning? Kontakta i så fall din personliga handläggare på Arbetsförmedlingen.

Vi erbjuder även:

Gratis körkortsfrågor och teorilektioner för behörigheterna C, CE och D samt Yrkesförarkompetensbevis. Totalt finns det över 1 300 körkortsfrågor. Du kan även gå in och titta gratis på våra teorilektioner/filmer som vi även lagt ut på Youtube.

• YKB Grund 140 tim (lastbil)
  • YKB Fortbildning 35 tim (lastbil och buss)

Vår absoluta specialitet är dock vår intensivutbildning för tunga behörigheter. Dessa effektiva utbildningar genomförs uteslutande som veckokurser. Förutom att vi har fin provstatistik ligger vi även bra till prismässigt. Jämför gärna våra låga priser med andra utbildare!

Givetvis har vi även konkurrenskraftiga priser när det gäller intensivutbildning för personbilskörkort.

För våra långväga kunder hjälper vi gärna till med att ordna boende. Föredrar du att leta ett bra och billigt boende på egen hand? I så fall kan du med fördel titta in på hemsidan upplevskovde.se

Boende:

Borgunda B&B
Ubbatorp 6
521 62 Stenstorp
0500-45 14 09
Beläget ca 14 km från Skövde centrum och Tibro Trafikskola.

Berglunda Vandrarhem
Storegården 2
549 91 Tidan
0708-59 59 43. 0727-48 40 52
Beläget ca 25 km från Skövde centrum och Tibro Trafikskola.

Räddningsskolan
Timmervägen 13
541 64 Skövde
0500-46 40 00
Lägenhetshotell med TV, Internet, kök, mikro, kaffebryggare, vattenkokare, handdukar och bäddad säng. Beläget ca 3 km från Skövde centrum och Tibro Trafikskola.