Körkortsfrågor

Klicka på den länk som du vill jobba med. Tänk på att du bör ha tittat på utbildningsfilmerna innan du börjar med körkortsfrågorna. Utbildningsfilmerna hittar du under rubriken TEORILEKTIONER.

Oavsett vilken körkortsbehörighet du ska göra teoriprov på kommer du att få besvara ca 80% grundfrågor, därför är det viktigt att du har kontroll på grundfrågorna när du kommer till Trafikverket.

Då Trafikverket riktar in sig på att formulera sina frågor på ett lite udda sätt är det oftast besvärligt för eleverna att förstå vad de menar med sina frågor. Körkortsfrågorna på hemsidan är mer konkreta än Trafikverkets frågor vilket betyder att faktakunskapen är korrekt på hemsidan, medan formuleringarna kan vara annorlunda på Trafikverket.

Lycka till med att testa dina kunskaper!

(Har du synpunkter eller frågor kring frågorna kan du skicka dem till info@tibrotrafikskola.se. )