CE-körkort

(Obs! För att kunna gå vår CE-kurs måste du ha ett C-körkort i botten!)

Veckokurs (måndag till fredag): 20 000 kronor.

Allt detta ingår:

• 11 körlektioner á 55 minuter
  • 10 timmar lärarledd teori
  • Tillgång till trafikskolans egna körkortsfrågor på hemsidan
  • Tillgång till teorilektioner på trafikskolans hemsida

Köp av extra körlektioner inför prov för den som gått en utbildningsvecka kostar 1 550 kr/55 minuter, vilket ger en rabatt på 350 kr per körlektion.
Lån av lastbil och släp vid körprov 1 900 kr. Om man har en körlektion kvar i veckopaketet kan den lektionen användas som inbyte vid lån av lastbil mot ett tillägg av 550 kr.

Körlektioner

Körlektion: 1 900 kronor.

En körlektion är 55 minuter lång. Många elever väljer att köra dubbla pass, då de upplever detta som mer kostnadseffektivt.

Teoripaket: 1 800 kronor

Allt detta ingår:

• 10 timmar lärarledd teori
  • Tillgång till trafikskolans egna körkortsfrågor på hemsidan
  • Tillgång till teorilektioner på hemsidan

Allmän info

Våra tunga släpvagnar: Vi utbildar på 2- och 3-axlade släpvagnar med låsningsfria bromsar.

Kursinfo: Veckokurser anordnas löpande – kontakta oss per telefon för mer information och bokning!

Kommande kurser:

År 2024
Vecka 16 (må 15/4-fr 19/4). Fullt.
Vecka 21 (må 20/5–fr 24/5). Fullt
Vecka 26 (må 24/6–fr 28/6).
Vecka 35 (må 26/8–fr 30/8).

*” anger obligatoriska fält

Intresseanmälan CE-Körkort

Bor du långt bort? I så fall hjälper vi givetvis till med att ordna ett billigt och bra boende åt dig.

Kontaktinfo: 0504-49 58 90 (Du når oss säkrast under vår kontorstid, det vill säga måndag – fredag mellan 07.00 och 15.00).

Glöm inte: Att du måste ha ett giltigt körkortstillstånd, för att kunna köra lastbil med släp hos oss!

För att kunna ansöka om körkortstillstånd börjar du med att logga in på www.transportstyrelsen.se.

Skriv in ”Ansök om körkortstillstånd grupp 2” i sökrutan. Ska du bara ta körkort på lastbil och/eller lastbil med släp ansöker du om grupp II. Endast busskörkort kräver klass III. Ingen ansökningsavgift tas ut för körkortstillstånd.

Obs! Vill du dessutom övningsköra privat beställer du blanketten ”Ansökan handledarskap privat övningskörning”.